За какво помага йогата?

За какво помага йогата?
21-10-2021

Йога е физическа, умствена и духовна практика или чиракуване, произхождаща от Индия. Етимологията на думата йога от думата „yug“, която означава „съюз“. Според концептуалното значение на думата, нейната цел е да се постигне пълна хармония на тялото и ума, така че да можете да опознаете истинското си Аз.

Това е един от най-ефективните начини да се отървете от ежедневния стрес в мир и тишина, без да се налага да правите упражнения с висока интензивност, за да „избягате“. Не, не е само за жени. Опитайте се да го правите 2 седмици, преди да кажете, че не работи за вас и може да промените решението си. Смея да твърдя, че Йога ще ви помогне във всичко.

Намалява стреса
Дори и да не знаете много за йога, сигурно е, че веднага щом чуете думата йога, на ум ви идват думи като релаксация, спокойствие и мир. Едно от най-известните умения в йога е намаляването на стреса. Основният хормон, който увеличава стреса, е кортизолът, който по време на йога има тенденция да намалява.

 • Засилва концентрацията
Няколко проучвания показват, че честото практикуване на йога подобрява паметта и концентрацията ви. С йога вие сте призвани да контролирате по-добре мислите си, без да се влияете от другите ситуации, които се случват едновременно в околната среда.

Подобрява кръвообращението
Някои от упражненията са позиционирани така че да поддържате тялото си само с глава и рамене, което води до подобряване на циркулацията на кръвта.

Ще добиете хранителни навици
Известна ни е фразата от детството ни „Когато ядем, не говорим, а гледаме в чинията си“. Тъй като йога се фокусира върху концентрацията, много проучвания показват, че тя насърчава здравословното хранене.

Значително намалява загубата на тегло
Може и да не става въпрос за интензивни кардио тренировки, но йога има собствен принос към загубата на килограми.

 • Подобрява гъвкавостта и баланса
Йога помага за увеличаване на способността да усещате пространство. Хората с лоша стойка, които имат болки в кръста, гърба, врата и коленете се нуждаят от йога.

Ако нямате гъвкавост, първите уроци ще ви се сторят много трудни, но не се отказвайте от тях веднага, дайте малко време и ще видите след това всичко ще бъде по -лесно. С течение на времето вашата гъвкавост ще се увеличи и те ще ви помогнат при евентуални болки, които имате по цялото си тяло.

Ще подобри съня ви
Йога увеличава секрецията на мелатонин, хормонът, който регулира цикъла сън-будност, като по този начин намалява броя пъти, когато се събуждате посред нощ и се наслаждавате на по-добър нощен сън.

Можете да я практикувате навсякъде
Йогата са упражнения, за които не ви е нужно много пространство. Можете да ги правите буквално навсякъде – на йога постелка, на пода ли където ви харесва. Можете да практикувате йога и на почивка, тъй като не ви е нужно почти нищо.

ЗАТВОРЕТЕ ОЧИТЕ СИ И ОТВОРЕТЕ УМА СИ!